Surm suhkru läbi ehk üks väga magus kook

Ma olen ikka vahest kirjutanud ka asjust mis mul ehk nii hästi välja ei ole tulnud. Vaevalt, et mul üldse oleks võimalik siin Bree van de Kampi  kuvandit luua, usun, et tähelepanelik lugeja leiab nii kirjutatust kui pildistatust ebatäspsusi ja -pädevusi enam kui küll. Aga ma võin väikese uhkuse noodiga nentida, et päris pekki keeran ma üldiselt väga vähe asju. Tõsi, ma pole ka mingi kõva retseptiarendaja ja -testija nagu näiteks blogi How sweet it is perenaine, kes juba mitu aastat võtab aasta kokku just läbi fopaade.

Tavatingimustest minust ilmselt igapäeva-pudrukausi-pildistajat ei saa (ja mitte-tavatingimustesse ma loodan mitte kunagi tagasi pöörduda). Sest olgem ausad, kelle igapäevane (oluline on siin IGApäevane) leivapaluke näeb nii ilus/geniaalne/isuäratav välja, et seda on tarvis dokumenteerida? Kui on mingi sügavam dokumenteerimis- või toitumisplaanihuvi, siis muidugi. Aga ilu pärast – isiklikult ei näe põhjust. Huvitav kas tänaseks päevaks on maailmas suurem hulk toidufotosid mis on kehvakesed selle tõttu, et pildistaja klõpsab välguga pimedas toas oma võikust uduse pildi või on juba rohkem fotosid, mis väga ilusaid aga totaalsed klišeed? Nii nagu näiteks siin kirjeldatakse. Kui klišeedele lisada kõik instagrammid, siis ma arvan et viimased kipuvad juba võitma. Ja ega selles ju midagi halba ole, kaldun arvama, et nii palju vaba tahet inimesel ikka on, et kui üleviskab siis enam ei loe/vaata. Ja teinekord on jutt oluliselt olulisem :)

Ohja, siis baker’s twine, triibulised kõrred ja kogu artisan-värk, Portlandia võtab kokku:

(Kui see YT link peaks kaduma siis guugeldage Portlandia ja Artisan Movie Theatre Food)

Aah, ma kaldusin kuidagi kõrvale vist. Et mis siis on valikute – teha järgi või mitte, pildistada või mitte, jagada või mitte – kriteeriumiteks. Ütleks, et üldiselt ikka see, et vaatad peale ja tundub hea. Või huvitav. Kui ei ole märkimisväärne siis ei tule jagamist ka. Väljaarvatud juhul kui on nii märkimisväärimatu, et on juba märkimisväärne. Jälgite, jah?

Mulle väga meeldivad nimekirjad. Käesoleval teemal (mis ma tunnistan on siiani üsna laialivalguv ja peamiselt suunatud sellele, et õigustada tehtud pilti) mõtlesin välja järgmised:

1) Näiteks on olemas on asju millesse ma nö sisuliselt olen täiesti valmis uskuma isegi kui lisatud illustreeriv materjal väga toetav ei ole. Näiteks need röstitud porgandid, kinoa, lehtkapsas (kale) ja pesto.

2) Siis on veel sellised asjad millele peale vaadates ma saan kohe aru, et isegi kui tegemist võib olla põneva asjaga siis see kindlasti ei ole mulle. Ja mõnikord näevad need kah suht-koht jubedad välja. Näiteks nagu need lehtkapsa-kirsi-mandlitšipsid. Ma tunnistan, et mul on määratu sügav kahtlus kale‘i ja sellest tšipside tegemise suhtes. Aga ma saan aru, et see on nagu Marmite, on sööjad ja on mitte-sööjad. Proovimata ei liitu kummagi poolega aga arvan, et suure tõenäosusega ma siiski üleviidatud eksperimenti kuivatatud kapsalehele kirsimoosi määrida, ei hakka järele proovima.

3) Ja siis on need asjad mis näevad täitsa OK välja aga põhimõtteliselt peaks terve mõistus aru saama, et tegelikult võib-olla ei tasuks. Ja nüüd maailmatuma suure ringiga ma jõudsingi selleni millest oleks võinud ka alustada, aga siis poleks siin midagi lugeda olnud ja ma poleks saanud oma pühapäeva õhtut veeta seda kirjutades. Mulle on mitu korda sattunud ette selline kook kus kahe šokolaadikoogi kihi vahel selline kena veniv karamell. Esimene viide on siin ja teine siin. Tulemus koos kõigi vilede ja kelladega:

...

Ei hakka detalidesse laskuma, neid oli palju ja ma tean, et ma ei teinud kõike nii nagu oleks võinud jne jne jne. Aga lõpptulem – sama hästi võiks lihtsalt suhkrut süüa. Siiiski teoreetiliselt (ma ei luba, et ma ise seda teha proovin, kui siis ehk kiusu pärast) võiks asi töötada kui:

  • Šokolaadikoogitaigen tuleks lihtsalt ise teha, need valmissegud on eniveis liiga magusad ja segamine evaporated milk‘iga, noo jah. Milleks? Ja muideks German Chocolate Cakeei ole Saksa. Live and learn.
  • Miks sinna vahele on vaja veel chocolate chip‘e panna? Paneks ainult pähkleid.
  • Karamell. Keeda ise. Kui vähegi kannatab. Keeda ise.

Ja seda, et see minu jaoks söödamatu on, oleks ma võinud taibata retsepti lugedes. Aga ei taibanud. Karamell pimestas.

One comment

Lisa kommentaar

