Kiievi kotlet ja kadunud makaron

Ma pole viimasel ajal eriti midagi vormistanud, ainult ühe Kiievi kotleti. Osaliselt seetõttu, et anti nõu Ukrainat toetada. Aga suuremas osas* seetõttu, et mu vend rääkis jube naljaka loo (naljakas on see ilmselt mulle ja talle ja ta naisele) kuidas ta sattus ükskord Tartu turul Rakvere leti ees seisma ning vaatas neid va kotlete seal siis. Teadis, et ei lubata nagu osta. Aga kuidagi vanamuttide voos või üldise sagimise tulemusena sattus siiski järjekorda ning peatselt küsitigi, mis ta soovib. Stressiolukord mis ikka, kerge paanika vist tuli sisse. Ja nii ta ütleski:

“Palun,

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

6 sardelli.”

Noh igastahes Kiievi kotlet tuli jutuks ja mulle tundus ka, et võiks teha. Retsept on Nami-Namist aga nii palju kui ma viitsisn vaadata olid nad kõik pm ühesugused.

kiievikotlet.001_2

Jaa, käemodell iz bäk

See praadimine ma ütlen on üks igavene tüütus, kuigi ma seda seekord ise ei teinudki. Esimene jäi igatahes seest tooreks. Aga kui sa ta kontrolliks lahti lõikad, siis nii ongi – suland võid ikka tagasi ei pane. Ma arvan, et laendus oleks teha väiksemaid, mitte tervest fileest nagu retsept soovitab. Ja kui aus olla, siis ma oli natuke laisk ka. Mulle üldiselt meeldib nikerdada aga kell oli juba päris palju ja ma väga ei pingutanud välja nägemisega.

makaron

makaron

Ilmselt selle tõttu, et ma nii vähe viimasel ajal köögis olen askeldanud ja eriti midagi muud ka vormistanud ei ole (üritasin salli teha, aga liiga keerulist, arvestades sallide hinda, ei tasu see vist ära), on tekkinud teatav loomingulise energia ülejääk. Näiteks täna mul tekkis peale seda kui ma kuulsin, et kogu maailm ei olegi makarone saanud, mõte, et võiks kirjutada põnevusjutu teemal – kuhu kaovad makaronid?  Taustauuringu käigus leidsin, et Veski Matil on teisigi põnevaid tootedisaini mõtteid olnud.  Siis mulle meenus, et vahepeal levis mingi juust mis oli pakendatud nii, et pakendi pikkus oli suurem kui enamuse külmkappide sügavus, ehk siis juustu sai külmkappi panna ainult ristipidi. Suurepärane pinnas pakendi- ja toidudisaini alasele põnevusjutule.

*Kiievi kotlet teatavasti pole Ukraina toit, vennasrahva toetuseks ma alles otsin sobivat vaaritusväärset toodet. Võib olla vareenikud?

One comment

Lisa kommentaar

