Õunakook heinatoidulistele

Mul oli nädala alguses korraks, tõesti ainult korraks, üks täiesti pädev ja väärt idee mida blogisse kirjutada. Te küsite kus on see idee praegu? No vot mina ei tea.

Selle õunakoogi backstory on väga lihtne. Oli üks üritus kus lisaks taimetoitlastele lehvitas tiibu ka üks veegan ehk heinatoiduline. Veeganlus, nagu te teate, on selline esimese maailma probleem mille puhul inimene otsustab, et paslik oleks lisaks liha söömisele loobuda ka munade, piima ja mee tarbimisest. Eriti ekstreemsetel juhtudel ja ilmselt mingi aju lühiühenduse tulemusel on neidki kes loobuvad seentest, vetikatest ja pärmist. Noh, jah, minugi poolest, ega ma vastu ei ole. Sellele vaatamata olin ma veidi üllatunud kui selgus, et veegan on grusiin. Ühtlasi selgus, et ta on vahepeal õppinud Taanis. Mis minu meelest kinnistab mu teooriat, et kogu see mandlipiimane maailm on ikka natuke selline… khm…et kui midagi paremat teha ei ole*

Aga mulle meeldivad väljakutsed. Ning peale pisukest uurimisretke interneeduses oli mul patakas veegankooke, kus muna asendamine oli tehtud millegiga mis inimkeeli kõlas ja ma otsustasin otsast proovima hakata, kuklas vastardamas ühe kolleegi kunagi öeldud lause “these vegan cupcakes were he best f***ing cupcakes ever” (järelikult peab võimalik olema, onju?). Esimene katse oli banaaniga ja ükskõik kui kenalt blogijad pildi tarvis oma küpsetisi ka ei presenteeri, siis kahtlus, et banaan mulle ei meeldi oli, on ja jääb.

Teine katse oli aga edukas, põhiretsept blogist Vegan Magic, Apple Cake with Chocolate Ganache (haldjad ja sära puha).

...

  • 290 g jahu
  • 150 g suhkrut (200g on originaalis ja võib olla kohane kui on hapumad õunad)
  • 1 tl küpsetuspulbrit
  • 1,5 tl soodat
  • 2 tl kaneeli
  • 500 ml jämedalt riivitud õuna
  • 2 spl linaseemneid
  • 185 ml sooja mandlipiima
  • 2 tl õunasiidriäädikat (mul oli vist cava äädikas)
Vasakul on teine küpsetus, natuke tihkem sai

Vasakul on teine küpsetus, natuke tihkem sai

  1. Alusta linaseemnemuna (flax seed egg) tegemisest – jahvata linaseemned (pm ma oletan, et kui seemnete asemel oleks linaseemnejahu, seda tegema ei peaks?), sega sooja mandlipiimaga ja jäta seisma, peaks piisama umbes 20 minutist aga esimesel korral seisis pigem tunni kanti ja mulle tundub, et oli veidi rohkem ‘munasem’.
  2. Riivi õunad jämedalt
  3. Sega kokku kuivained, lisa riivitud õunad, linasegu, äädikas ja sega läbi.
  4. Vala sobivasse vormi (võid määrida või paberiga vooderdada)
  5. Küpseta 35-40 minutit
  6. Lase natuke vormis jahtuda, seejärel tõsta restile jahtuma.
  7. Peale võib vahustada taimset koort või hoopis kookoskoort nagu alloleval pildil ning väike mandlipuiste ei tee ka paha.
...

Üldiselt oldi vist meeldivalt üllatnud, et on võimalik ka nii 🙂 Ja tuleb tunnistada, et tegemist on väga lihtsa koogiga, kõige vaevarikkam osa on õunte riivimine.

—-

*Eelnev on suuresti humoristlikus võtmes. Ja mu emal diagnoositi just laktoositalumatus

8 comments

  1. Kas see maitsev ka tuli? Minu (napid) kogemused vegan kookidega on nii, et asjaomased kiidavad ja patsutavad üksteist seljale, mina kiikan internetist lähima kohviku aadressi ja kibelen sinna…

    1. Mul on see häda, et ma ise väga kooke ei söö/hinda. Aga fakt on, et ma sõin ära nii koogiservad kui paar tükki peale. Seega võib seda vist pidada keskmisest maitsvamaks koogiks 🙂

  2. Haha, hästi öeldud! Minagi kergelt kahtlen selle maitses. Samas tõttöelda on igasugu banaaniküpsetised päris kiiduväärt ja natuke isegi tekkis huvi seda katsetada..

    1. Minu meelest maitse ei erinenud “normaalse” koogi omast 🙂 (erinevalt paljudest banaanikookidest mis maitsevad tugevalt nagu… banaan).

        1. Veidral kombel, see et banaan banaanimaitsega on, mind ei häiri. Võiks suisa öelda, et meeldib nagu 😀

  3. Kusjuures! Ma ju tegingi seda kooki paar nädalat tagasi ja see oli tõesti söödav (ja isegi nagu maitsev). Aga kuna abikaasa arvas ikkagi, et see vegan pole tema teema, siis kolmandaks päevaks oli tüdimus majas. Lõikasin koogi keskelt pooleks, täitsin astelpajumoosiga ja määrisin rohke ganache’ga seest ja pealt.. ning kook oligi õhtuks otsas 😀

Lisa kommentaar

