Kuidas süüa rauda? (nori-krõpsud)

Nii näiteks.

...

Aastaid tagasi oli sul sushi õhtu ja pisikese aritmeetilise vea tõttu sai palju rohkem norit kui riisi, mida selle sisse keerata? Või tabab sind aega-ajalt trendipedesus ja lootuses, et kodutehtud sushi pilt instas paneb kõik kaashipsterid rohetama, oled jälle paki koju tarinud? Või suutsid sushiriisist moodustada parima vutimunakeedupoti põhja kihi, mida ühes tükis eemaldatult võiks kasutada diskgolfi mängimiseks? Või on sul süvenev rauavaegusaneemia ja kombo läätsed-oad-maks-hematogeen ajab vaikselt öökima ning eesmärk on leida uusi huvitavaid rauarikkaid toiduaineid*?

Ükskõik mis veider põhjus on sind sundinud kuivatatud vetikalehti ostma ning kaaluma nende söömist, üks päris tore viis on need paraja suurusega tükkideks lõigata ning ahjus üleküpsetada. Pildil olevad on natuke liiga suured, korraga suhu pistmiseks ei sobinud (kuni elad, õpid). Pintselda lehti vähese oliiviõliga, puista peale seesamiseemneid ja näiteks tšillit ning küpseta ahjus 150 kraadi juures u 5-10 minutit. Lubatud on ka kõiksugused variatsioonid – küüslauguga, vürtsidega, ürtidega jne. Aga mul on tunne, et vat juustuga ei peaks tegema…

...

 

—–

*Lahtiütlus: naiste päevane rauavajadus on 9-15 mg. 100 g noris on rauda (TAI andmebaasi andmetel) 20 mg ja ühes pakis on umbes 28g eest lehti (10 tk). Ainult, et ühtlasi olevat neis ka päris palju joodi, seega igast lollusi ei soovita.  Üldiselt, marvan, et toituge mõistlikult 🙂

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s