Cruffin on tulnud, et jääda

Mitu korda aastas sa oma pastamasinat kasutad? Tahaks näha inimest kes ütleb üle viie korra. Või kümme. Aga vot ma olen see aasta juba 3 korraga hakkama saanud. Ning kaks neist olid cruffini (kruhvin võiks siis olla eestipärane kolesõna) eesmärgilised. Juba aastaid tagasi sai pastamasinaga küpsetise tegemise teemal kätt proovitud. Selle asja nimi oli Sfogliatella ja õnnetuseks on postitusest muidugi kõik viited Youtube‘i hävinud. Aga krt, guugeldage ise, aitab küll sest õpitud abitusest.

...

Täisterajahuga

Ma küsisin vennalt, et anna mingi hea idee, mida cruffinite juurde kirjutada. Pärast mõningast mõttepausi oli tema vastus umbes selline: “Võid ausalt kirjutada, imege lutti, Janza sõi kõik saiad ära ja te ei saa.” 

Ja tõesti, ega järgi küll midagi ei ole jäänud. Väga täpne ja põhjalik juhend on Lady and Pups‘i poolt kirja pandud, aga kordame siis põhilise üle.

Ma küll lugesin interneedust jne aga bread flour on mu jaoks ületamatult keeruline kontseptsioon.

  • 300 g jahu (alternatiivina 150 g bread flourit ja 150 g tavalist, või nagu ma esimese satsi puhul tegin 250 g tavalist ja 50 g täistera jahu)
  • 1,5 tl kuivpärmi
  • 1,5 tl soola
  • 130 g sooja vett + vajadusel veel u 2 sl timmimiseks
  • 50 g sooja võid
  • 165 g toasooja võid
Täistera kerkimas

Täistera kerkimas

  1. Alustama peaks soovitusest võtta või külmkapist välja tubli kaks tundi enne kui hakkab väntamine, tasub tõsiselt võtta.
  2. Sega jahu, pärm ja sool.
  3. Kui omad mingit statsionaarsemat laadi mikserit, siis palju õnne. Mina ei oma ja käsimikser taignakonksude ning kerge kärasaka saatel ajab ka asja ära.
  4. Lisa jahule soe vesi ja hakka aga mikserdama, kolm minutit küll. Taigen peaks mätsima ei hakkama, kui ei hakka, lisa veel veidi vett (täisterajahu puhul tuli omajagu lisada).
  5. Lisa 50 g võid ja mikserda madalal kiirusel veel u 5 minutit
  6. Seejärel tõsta kiirust ja mikserda veel 10-15 minutit, kuni taigen on ilus sile ja elastne.
  7. Jäta kaussi, kata see kilega ning lase 40-45 minutit kerktida.
  8. Kerkinud taigen lõika neljaks võrdseks tükiks ja siis tuleb hakata pastat väntama. Kuigi see ringiks ühendamine tundus teoorias hea idee, see praktikas mul vähemalt nii hästi ei toiminud. Seega keri kuidas tahad. Ma võin öelda, et minu masinal paistis olevat optimaalseks viimaseks vahe suuruseks nr 7 (võimalik on 9ni välja minna). Nii et väga pikad need ribad ka ei tulnud.
  9. Pikk taignariba tuleks järgmiseks kenasti ära võitada. Mida pehmem või seda parem ja ma kahtlustan, et sulatatud või ei annaks sama efekti (originaalis on ka selle kohane hoiatus).
  10. Siis tuleb lint kokku rullida, tihedalt.
  11. Saadud halg pikkupidi pooleks lõigata, mõlemast poolest väänata midagi sellist poole sõlme laadset ja nood asetada võitatud muffinivormidesse (metallist töötab superhästi).
  12. Kata kilega ja jäta toatemperatuurile kerkima 2-3 tunniks, peaks u poole suuremaks kerkima
  13. Eelkuumuta ahi 200°C ja küpseta 25 minutit.
Kuna ma ei ole normaalne inimene, kelle oleks hooajalist toormoosi vms, siis väga soovitan süüa tunamulluse murakamoosiga

Kuna ma ei ole normaalne inimene, kelle oleks hooajalist toormoosi vms, siis väga soovitan süüa tunamulluse murakamoosiga

Kogustest:  ülal olevast saab kenasti 8 cruffinit, mul on 12 auguga pann, seega koguste 1,5 korrutamine tundub mõistlik aga mittemingil juhul kohustuslik.

Tavalise jahuga.

Tavalise jahuga.

Neid tavalisis sai siis vennake süüa ja võttis vaevaks veel järgmine päev messendzeris öelda, et ikka väga head saiad olid. Seda ei juhtu just igakord 🙂

Cronny

Cronny

Rimisse on jõudnud ka maailmakuulus cronut, sees vaniljekreem (mitte kuigi hea) ja peal mingi valge ilgus.

Lisa kommentaar

