Kõrbend kapsas

Lubasin, et järgmiseks tuleb postitus “Pulmamöksid” aga nii ammu pole kirjutanud, et hirmsasti võtab  (postituse) tegemine aega. Pealegi tuleb soojendusega alustada, muidu võid end ära katkestada. Aga kõigepealt tuleb misanstseen üles seada:

Anno Domini 2015

  • Ameerika presidendiks kandideerib üsna veider vanamees, nalja on aga natuke kurb ka (meenutagem kes praegu Londoni linnapeaks).
  • Euroopas on põgenikekriis. Paljud eestlased oleks nagu pea ära löönud ja ajavad mingit õudsat juttu, piinlik veel pealekauba. Keegi idikas süütas Vao põgenikekeskuse seina. Lõppu ei paista.
  • Pool Tallinna Sadamat on trellide taga (Rahva Omakaitse viide nõukaaegsele populaarsele noortejutustusele, kus tegutsesid Kiilike ja Obukakk ning aru andis Agu Sihvka, oli päris hea. Ühtlasi algas neil 20. hooaeg), kuskil höögub ikka mingi praamikamm.
  • Mingisugused inimesed joovad ise ja joodavad teistele kloordioksiidi.
  • 22.09 Kapo otsib läbi Hundisilma peremehe Üks-Jalgvärava (Kreisiraadio reference!) valdused. Delfis teeb ilma autojuhi intervjueerija ja kes iganes otsustas loo pealdispildiks panna kakava koera:
    (kliki lingil, nii ongi)

    (kliki lingil, nii ongi)

    Lisaks otsitakse vastust küsimusele mis on prillikivi ja kui puhas see olla saab?

  • Postimehe peatoimetajaks jääb Merit Kopli, aga ei saa Hardo Pajula (ilmselt tark mees aga saates Olukorrast riigis oli kuidagi jube tüütu kuulata, lõpuks tuli välja, et ta ei saagi midagi öelda, sest ta on analüütik, vaene inimene).
  • Ma olen maist saati nii 1140 km jalgrattaga läbi pedaalinud. Üks õhtu vaikselt vuristades, tundus nagu oleks midagi puudu… Just nimelt! Puudu on 1949 inimest kes minuga koos sõidaks! Vedas hirmsasti, et kõik need inimesed juhuslikult 18. Tartu rattamaratoni 40 km distantsi tarvis Tehvandi staadionile olid kogunenud. Viimaseks ei jäänud, surma ei saanud, kõndisin järgmiselgi päeval oma jalal ning muuseas sain teada, et on inimesi kes loevad nii stardi- (staadionil olnud teadustaja onkel luges ette stiilis “huvitavamaid startijaid”) kui finišiprotokolle (mu töökoha üks valveadminnidest teatas, et tema võttis joonlaua appi ja luges rida realt läbi, sest tal oli seal nii palju tuttavaid) suure hasardiga. Siiski pole päris kindel kas maastikusõit on mu uus eluarmastus.
  • Toidumaailm on vaikne, hooaeg on ikka hooajaline ja kaali-kapsa-porkna promo käib aastaajale ootuspäraselt. Kõigi gluteenitalumatute ja taljesõbralike inimeste hirmuks tabas Eesti teleilma pagarisaade (The Great British Bake Off‘i maavillane versioon). Ütleme nii, et isegi mina telekata inimene tean, et meile on imporditud piinlikumaltki välja kukkuvaid saateid. Kokkulõikaja töö jätab soovida ja kes iganes graafika kallale lasti (ilmselt keegi kes kogemata Kõue mõisa pissile tahtis minna), seda rohkem tegema ei peaks. Aga noh, pole viga, ma järelvaatan! Ja kannatan sada korda reklaami, kus Joel Juht ütleb “puijaka!”

Ja vaadake kui sujuvalt ma jõudsin ilusti toiduteemani! Ainult selleks, et öelda – ma pole päris kindel kas lehtkapsas (kale) on toit. Sügiseti tuleb Kaupsi müügile mahedat lehtkapsast. Mahedalt on seda vist päris lihtne kasvatada, sest ma ei usu, et ükski kahjur sellist tallanahka süüa sooviks. Aga eelmine aasta ma ostsin ja külmutasin ära, sai mitu korda lisatud kuhugi roogadesse mis “rohelist” vajasid (pasta nt). Nüüd ostsin ka ja mõtlesin, et ma olen küll lootusetul maha jäänud trendidest aga prooviks teha legendaarseid krõpse.

...

Jah, kui sul õnnestub tabada see hetk kui kapsas on täpselt küpsemise ja kõrbemise vahel, nii umbes nanosekundi jooksul ja siis raputad sellele soolakest peale, võib tegemist olla söödava tootega. Kui jääb aga natike niiskeks, on sama hea kui näriks pudeliharja. Ja kui saab palju, on kõrbend kapsas. Seejuures tavaline peakapsas on ka kõrbenult natuke maitsvam. Ühesõnaga, armas lugeja, vaata sügavalt enesesse  ja mõtle elu üle järele. Ma arvan, et saab teha paremaid valikuid aga ilmselt ka halvemaid. Jäägem inimesteks, eks.

7 comments

  1. Nii hea postituse eest ma isegi andestan sulle selle, et pealkirjaks ei tulnudki “gluteenivaba taljesõbralik kõrbekapsas”.
    Ma ise pole neid krõpse teinud (üllatus-üllatus), aga mitmest kohast saanud maitsta ja ja.. wtf? MIKS inimesed seda endaga teevad?

  2. Haa, ei ole see lehtkapsa mahedalt kasvatamine nii lihtne 😛 Mul oli teine kenasti kasvuhoones, kasvas mahedalt ja puha ja ühel hommikul astusin mina kasvuhoonesse ning kogu see mahekapsas oli paksult kapsausse täis (see osa, mis veel alles oli, ülejäänu oli juba paljaks näritud…)
    Aga see kõrbend kapsas mulle muidu päris meeldib.

    1. Tjaa, tõsi ta on, et ega ma ise proovinud ole. Aga kuidagi saavad kõik need hipsterid San Franciscos ja Seattle’is ju toidetud. Kahtlustan nõidust siis.

      Tead, ausal, kõrbend peakapsas on parem. Mul oleks nagu keel raspliga üle lastud.

    1. Ei-no, ega selle vastu kui kellelgi meel heaks läheb, ei ole mul midagi 🙂

Lisa kommentaar

